Дещо про польський 1-й автомобільний дивізіон зенітної артилерії

На фото: ЗСУ на шасі Де Діон-Бутон на параді у Львові. 3 травня 1936 або 1937 р.

Конспект статті Т. Щербіцького (WiT Historia 6/2017).

Мобілізований 24 серпня 1939 р. на базі 3-го дивізіону 1-го полку зенітної артилерії. Мав 12 ЗСУ з 75-мм гарматами wz. 18/24: 8 на шасі De Dion Bouton 35 CV (2-га і 3-тя батареї) і 4 – на шасі Polski Fiat 621L (1-ша батарея). Кожній ЗСУ придавався зарядний ящик на такому ж шасі (180 снарядів). Крім цього, в дивізіоні було 4 автоцистерни, 40 вантажівок, 5 легковиків, 7 мотоциклів.

1-2 вересня 1939 р. знаходився в Катовіце, 3-го – переведений до Кракова, але пробув там півдоби і вирушив до Дембліна. 8 вересня 1-шу батарею скеровано до Пулав, а 9-го решту дивізіону – до Траугуттова (поблизу Бреста).

11 вересня рештки дивізіону вирушили до Луцька, кинувши по дорозі кілька несправних автомобілів, а потім – до Золочева. Вночі 15 вересня вирушили до Тисмениці. 17 вересня основні сили дивізіону перейшли румунський і угорський кордон.

Тим часом, 1-ша батарея продовжувала перебувати на території Галичини. Приблизно 26 вересня її оточили підрозділи Червоної армії, але нікого не затримали. Полякам навіть залишили вантажівки. Не встигли вони проїхати кілька кілометрів, як зазнали нападу українських націоналістів, які забрали шість автомобілів.

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

80 років тому: найбільша танкова битва в районі Броди-Дубно-Луцьк

Генерал Паттон, Степан Бандера і лейтенант Скубік

Словаки під Липовцем: липень 1941-го